Jó ütemben, félpályás lezárásokkal zajlanak az úthelyreállítások a Székesfehérvár és Térsége csatornaprojektben

Sajtóközlemény 2012. május 4.

 

 
 
Jó ütemben, félpályás lezárásokkal zajlanak az úthelyreállítások a Székesfehérvár és Térsége csatornaprojektben
Az építők kérik a lakosság türelmét a kényszerű forgalomkorlátozások miatt
 
2012. május 4., Székesfehérvár Segíti a kedvező időjárás a csatornaépítőket – ezt többek között az érintett négy településen mindenfelé tapasztalható úthelyreállítások miatt szükséges, a közlekedési hírekből nyomon követhető útlezárások, korlátozások is jelzik. A kivitelezők a csatornaszakaszok lefektetését követően, a műszaki átadás és az üzembe helyezés után a felbontott útszakaszokat szerződés szerint helyreállítják.

 

Ez év októberére – ha a további munkálatokat semmi nem hátráltatja - a tervek szerint teljes mértékben megoldódnak Pákozd, Pátka és Seregélyes szennyvízgondjai, és Székesfehérvár csatornázottsága is száz százalékossá válik. Az Európai Unió által is támogatott fejlesztési projektben a 2011 december végén megtörtént első rész-műszaki átadást és üzembe helyezés óta több utcában – Kisfaludon, Öreghegyen – elkészültek és bekötésre alkalmassá váltak a csatornahálózat egyes részei.

 

A csatornaépítés befejező szakasza a kényszerű bontások utáni úthelyreállítás. A múlt év tavaszán megkezdett csőfektetési munkák során felbontott útburkolatokat az állami közúthálózatot kezelő Magyar Közút Nonprofit Zrt. és az önkormányzati utakért felelős Közlekedési Iroda előírásai szerint kell helyreállítaniuk a kivitelezőknek, a főútvonalakon és a mellékutcákban egyaránt.

 

Erre ott kerülhet sor, ahol a lefektetett csatorna minőségellenőrzése – víztartási próbák, kamerás ellenőrzés és tömörségvizsgálatok – megtörténtek. Az előírások nemcsak a burkolat-helyreállítás módjára térnek ki, hanem arra is, hogy mikor végezhetők a munkák. A helyreállítás minőségét a hatóságok szigorúan ellenőrzik. A kivitelezőnek egyébként úgy kell ütemeznie az utakon zajló munkákat, hogy – amennyire csak lehetséges – a lehető legkevesebb fennakadást okozza a közlekedésben. Ezt persze nem könnyű megvalósítani, hiszen több főútvonalon szakaszos félpályás forgalomkorlátozásra kerül sor – mint például ezekben a napokban Székesfehérváron a Fiskális úton; Öreghegyen, Pákozdon a Budai úton, Seregélyesen a 62. sz. főúton. Az építők kérik a közlekedők és az ott lakók türelmét és megértését.

 

Fontos tudni, hogy a csatornázást követő úthelyreállítás nem jelenti új útpálya építését. A csatornaprogram pénzügyi kerete a helyreállítások költségeit tartalmazza, az alapelv az, hogy a csatornázás után az érintett útnak legalább olyan állapotba kell kerülnie, amilyenben a felbontás előtt volt. Ezt az útépítők a legtöbb helyen az európai uniós előírásoknak megfelelő, ún. sávos-vállas úthelyreállítással érik el, ami alapvetően a felbontás szélességére terjed ki.

 

A burkolatok rendbetétele egyébként nem kis feladatot ró a kivitelezőkre: a bővítés összesen 148,8 km gravitációs csatornát jelent. A projekt kivitelezésén dolgozó, a munkát közbeszerzéssel elnyert KSZ 2010 Konzorciumnak – amelynek tagjai a KÖZGÉP Zrt. és a Szabadics Zrt. – emellett összesen még 41 kilométernyi nyomóvezetéket is le kell fektetnie a projekt során – ebből könnyen következtetni lehet a helyreállítandó útszakaszok hosszára.
 
2012.05.14. 13:21
Vissza